יום שלישי, 25 ביוני 2013

החוויה הספרדית של ברצלונה וליסבון


פורטוגל וספרד הן מדינות בעלות מאפיינים דומים, אך בכל הנוגע אל תחום התיירות ניתן למצוא דווקא הבדלים משמעותיים. ההבדל הראשון קשור לביקוש: בעוד חבילת נופש לברצלונה או למדריד זוכה להצלחה בקרב משפחות, בני זוג ומטיילים עצמאיים מכל רחבי העולם, ליסבון פונה בעיקר אל צעירים. הבדל נוסף בא לידי ביטוי במחירים של חבילת נופש לברצלונה מול חבילות דומות בליסבון. למרות שבכל עיר ניתן להזמין חבילת נופש הכוללת טיסות, בתי מלון, העברות או לפעמים גם אפשרות להשכרת רכב, חבילת נופש לברצלונה יקרה יותר מזו שאפשר להזמין בפורטוגל או בליסבון.

האופציה של טיסה ישירה לליסבון


למרות ההבדלים בין ספרד לבין שכנותיה, אין ספק כי גם ליסבון יודעת להציע חוויה תיירותית ברמה גבוהה. טיסה ישירה לליסבון היא אופציה מצוינת עבור מי שמעוניין להחליף אווירה, לנחות במדינה מסבירת פנים וליהנות מעשרות אטרקציות ייחודיות. טיסה ישירה לליסבון מיועדת גם למי שמעוניין לבלות באירועי מוזיקה או ספורט. מרחק הטיסה של ליסבון מישראל קצר יחסית, תדירות הטיסות גבוהה והמחירים כאמור נמוכים. טיסה ישירה לליסבון צריכה להיות אופציה ראשונה של צעירים המחפשים אחר יעד תיירותי ייחודי. בנוסף, ליסבון היא למעשה אחת הערים היחידות באירופה המציעות חופשה כמעט בכל התקופות בשנה.

שיקולים אישיים והגדרת תקציב לחופשה


כל מי שביקר בברצלונה ימצא נקודות דמיון בליסבון, וההיפך. יחד עם זאת, אין מניעה לבקר בשתי הערים ולגלות מקרוב את התכונות המיוחדות שלהן. ברצלונה נחשבת לעיר הגדולה של ליסבון ולאחת הערים הפופולאריות ביותר בעולם, אך גם האחות מפורטוגל מצליחה לתת מאבק. בסופו של דבר, החוויה האולטימטיבית של חופשה בחו"ל תלויה בדרישות ובתקציב ולכן ברצלונה וליסבון הן שתי אופציות מומלצות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה